Lancering Park De Nete

Graag delen we met jullie een bijzonder moment voor onze gemeente en voor onze schoolomgeving. Afgelopen woensdag werd in het hart van Hulshout een belangrijke nieuwe projectsite officieel ingehuldigd door de burgemeester en de kindergemeenteraad: 'Park De Nete'. 
Dit project zal de komende jaren een centrale rol spelen in het leven van vele gezinnen, kinderen en inwoners.

Wat is Park De Nete?

Park De Nete wordt een warme en levendige plek waar ontmoeten, leren en zorgen centraal staan. Het project brengt verschillende functies samen op één locatie:

  • een nieuwe school met geïntegreerde kinderopvang
  • een woonzorgcentrum met ontmoetingsruimte
  • een voorziening voor personen met een beperking
  • groene ruimte in de vorm van een park waar jong en oud elkaar kunnen ontmoeten

De slogan van het project luidt niet toevallig: “Groeien en verbinden in het hart van Hulshout.”

Stand van zaken

Het traject kende heel wat uitdagingen, maar intussen zijn er belangrijke stappen gezet:

  • De grote parking is grotendeels aangelegd.
  • Het ontwerp van het woonzorgcentrum zit in een finale fase.
  • Het openbaar onderzoek voor de nieuwe school loopt van 7 mei tot en met 5 juni.
  • De locatie voor de zorgvoorziening voor personen met een handicap is vastgelegd.

De komende maanden wordt er verder gewerkt aan de infrastructuur, zodat als alles volgens plan verloopt, volgend jaar kan gestart worden met de bouw van de school en kinderopvang.

Waarom is dit belangrijk voor onze kinderen?

Park De Nete wordt veel meer dan een bouwproject. Het wordt een plek waar:

  • kinderen kunnen leren, spelen en opgroeien in een inspirerende omgeving
  • generaties elkaar ontmoeten en van elkaar leren
  • zorg en onderwijs hand in hand gaan
  • verbondenheid en gemeenschap centraal staan

We bouwen samen aan een omgeving waar kinderen zich kunnen ontwikkelen tot sterke, sociale en betrokken jongeren.

Een feestelijke start

De inhuldiging afgelopen woensdag werd gevierd met een mooi programma. De kindergemeenteraad onthulde samen met de burgemeester de nieuwe naam en het nieuwe logo. Op de toekomstmuur lieten de kinderen een mooie wens achter: "We hopen dat het een plek wordt waar iedereen zich thuis voelt."
Tijdens een wandeling over het terrein zagen we een inspirerende fototentoonstelling en kregen we een woordje uitleg over hoe het project er gaat uitzien. Gezellig afsluiten deden we met een ijsje en een glaasje.

Samen vooruit

Park De Nete wordt een plek waar Hulshout samenkomt. Een plek waar zorg, onderwijs en gemeenschap elkaar versterken.

We houden jullie zeker op de hoogte van de verdere ontwikkelingen, zeker wanneer er concreet nieuws is rond de nieuwe school en kinderopvang. Je kan alle ontwikkelingen volgen op de projectwebsite www.parkdenete.be.

De toekomst begint hier en die bouwen we samen!

Komt jouw kapoen ook naar onze school?